Skrivevejledning til MiD Magasinet

Tekst:
Skriv din artikel og abtract (maks. 5 linjer) til MiD Magasin i Times New Roman
Skriftstørrelse 12 og enkelt linjeafstand. Undgå at bruge kursiv, fed, indryk eller lignende.
Marker nye afsnit med dobbelt linjeskift.
Husk en fængende overskrift og mellemoverskrifter til dine afsnit.
Lav en manchet på max 400 anslag som en appetitvækker til din artikel
Oplys dit fulde navn, din mailadresse samt arbejdstitel til orientering for magasinets læsere.

En side med billeder svarer til ca. 2500 anslag eller tegn (inkl. mellemrum).
Som udgangspunkt fylder artiklerne til magasinet to sider eller 4800 anslag + billeder og billedetekst ELLER det som du aftaler med redaktøren.

Billeder:
Billeder er vigtige.
Tænk på illustrationsmuligheder fra begyndelsen, fordi tekstens fylde i den endelig opsætning skal afstemmes efter billedmaterialet.
Billeder skal sendes som fil i format JPG eller TiFF i stor opløsning dvs. min 300 dpi.
Husk at aflevere billedtekster og fotografens navn sammen med artiklen (max 2 linjer). HUSK copyright.

Deadline: meldes ud for det pågældende magasin

Billeder samt artikler sendes til Merete Essenbæk: mees(at)msj.dk

MiD Magasins redaktion:

Merete Essenbæk
mees(at)msj.dk
Tlf.: 65 37 07 71

Birgit Pedersen
Tlf.: 87 30 66 43
bp(at)aros.dk

Mie Ellekilde
mvellekilde(at)gmail.com
Mob.: 28 6913 99

One thought on “Skrivevejledning

  1. Hej Dorte,

    Jeg er i gang med at skrive et par artikler baseret på mit kandidatspeciale, som måske kunne være interessante for jer at bringe i MiD.

    Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om, hvad der skal til for at det kan lade sig gøre.

    Det drejer sig, kort fortalt, om nogle meget spændende undersøgelser jeg har foretaget i forbindelse med mit nylige afsluttede studie på Materiel kultur didaktik på Aarhus Universitet, hvor jeg har beskæftiget mig med brugerinddragende, selvformidlende formidlingsaktiviteter. Dels ude i det offentlige byrum med fx Københavns Museums VÆGGEN og et mere omfattende studie af aktiverende brugerinvolverende formidling, der stik mod hensigten har en passiv effekt på besøgende i Naturparken på Amager.

    Bedste hilsner
    Alexandra Christensen

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s